A projektben a debreceni oktatási intézmények közül az Epreskerti, a Hunyadi János, a József Attila, a Nagysándor József Általános Iskola, a Tégláskerti Ált. Isk. és Óvoda, valamint a Vénkerti Ált. Isk., Óvoda és AMI Kőrösi Csoma S. Tagintézménye hátrányos helyzetű 10-15 éves tanulói vesznek részt. A programban a kulcskompetenciák fejlesztése érdekében iskolán kívüli kiegészítő kézműves szakkörök, tehetséggondozó, fejlesztő foglalkozások, digitális képzések, kompetencia-fejlesztések, életvezetési tréningek és táborok szerepelnek.
A projektet teljes egészében az Európai Unió finanszírozza. Az elnyert összeg: 33.106.311 Ft.
A két év során összesen 17 féle foglalkozáson 838 alkalommal 1198 hátrányos helyzetű általános iskolás fejlesztésére kerül sor, amelyet a Debreceni Művelődési Központ humán erőforrásából szerveződött szakmai csoport szoros együttműködésben valósít meg az iskolák pedagógusaival. A DMK a projekt által esélyt teremt a tanulóknak hátrányaik leküzdéséhez, felkészíti őket az élethosszig tartó tanulásra, életpályájuk építésére.
A projekt félidejéhez érkezett. Eddig 5 kézműves, 1 bábos, 6 digitális szakkör, 4 kompetenciafejlesztő foglalkozássorozat (drámapedagógiai és bábos) fejeződött be 294 órában, 180 gyermek részvételével. Továbbá 368-an heti rendszerességgel (2x2 óra) jártak az „Életre- való” klubba, ahol szakemberektől pályaorientációs, életvezetési tanácsokat kaptak.
A nyáron 2011. július 10. és augusztus 6. között négy héten keresztül 120 gyermek táborozik a Hortobágyi Nemzeti Park Erdei Iskolájában. A tábori programban szerepel a hortobágyi pásztorélet bemutatása, a Pásztormúzeum és a természetrajzi kiállítás megtekintése. A szekértúrán a gyerekek megismerkednek a szabadban élő őshonos háziállatokkal (racka juh, magyar szürke marha, mangalica sertés, vízi bivaly). A vizes élőhelyeket és a hortobágyi madárvilágot pedig a természeti túra során ismerik meg.
A szünidő után szeptemberben folytatódik a projekt megvalósítása szakkörökkel (kézműves, bábos), digitális képzésekkel és kompetencia-fejlesztő foglakozásokkal (életvezetési, drámapedagógiai, bábos).